۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

سی سال گذشته افتخار یا ذلت ؟

چندی قبل از رسانه ها شنیدم : که وزارت معارف قصد داشته است جریان سی سال گذشته افغانستان را وارد نصاب تعلیمی سال 1391 نماید اما بعضی ازمقامات  بنابه بعضی دلایلی مانع این عمل شدند .
این عمل نه تنها سوژه خوبی برای خبر سازی در رسانه ها تبدیل شد ، بل این خبرمیان مردم عادی نیز درز کرد.که عصبانیت خیلی از شخصیت های جهادی را برانگیخت .
این خبر هم مانند دیگر خبر ها دیری دوام نکرد ، دیگر رسانه ها میز گیرد درین مورد دایر نکردند. همه این مسله را تمام شده فکر کردند اما بر عکس امروز این خبر را دوباره در یکی از روزنامه ها خواندم .
درین روزنامه نوشته شده بود که حذف این سی سال از نصاب تعلیمی کشور در حقیقت حذف جهاد ومقاومت افغانستان است .وزارت معارف گفته است که این مورد را دوباره درسال 1392 درج نصاب تعلیمی خواهد کرد .اما چیزیکه معلوم است اینست که رهبران جهادی ما میخواهند که خود را نزد نسل اینده کشور خوشنام جلوه داده و گند کاری های را که درین سه دهه انجام داده اند به نحوی بر روی آنها سرپوش بگذارند .
"چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟؟"
امروز نه فردا ، فردا نه پس فردا بالاخره برای همه آشکار خواهد شد که این سی سال، افتخار نه بل ذلت بوده است که از طرف این قهرمانان کشور که نام های شان درج نصاب خواهد شد به ارمغان آورده شده است .
بگذارید! این نسل وقتی کتاب را بازمیکند دیگر با عکس تفنگ روبرو نشود ، دیگر این را نخواند که : احمد ، محمود را باتفنگ میکشد . دیگر این را نخواند که : " ک " کلاشینکوف !  " م" مرمی ......!
این رهبران ما برای ما چه کردند؟؟؟ آیا این ها نبودند که خانه های مردم را ویران کردند ؟ آیا اینها نبودند که برای کشتن مردم شرط می بستند ؟ آیا واقعا این ها کسانی نیستند که افغانستان را به این روز رساندند ؟ آیا اینها نبودند که باعث شدندمردم خاسته وناخاسته به کشور های همسایه مهاجر شوند و بادست پر مثل معتاد شدن به موادمخدروغیره به کشور برگردند ؟ و هزاران موارد دیگر ....
بگذارید نسلی که میاید خود ترسیم کننده دور نمای زندگی شان باشد .
آیا حقیقت غیر ازین است ؟؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام دوستان لطفادرباره وبلاک من نظر بدهید ویا به آدرس ذیل درتماس شوید www.hayat_rezayee22@yahoo.com