۱۳۹۰ بهمن ۱۳, پنجشنبه

زن بودن هنوز در افغانستان جرم است

خبرتکان دهنده که همه را متعجب کرد ، خانم بنام ستوری، در یکی از قریه های ولسوالی خان آباد ولایت کندوز بخاطر بدنیا آوردن دختر ،از طرف شوهرش به قتل میرسد . به گفته وابسته گان خانم ستوری ، خانم ستوری، قبل ازین نیز دو دختر بدنیا آورده بود ،  که با بدنیا آوردن این  دختران ، رویه اعضای فامیل شوهرش نیز تغیرکرده بود.
 واقعا این عمل وحشی یانه را چطور یگ پدر توانسته است انجام دهد ؟ خوب معلوم است؛ در سرزمین که، فرزند بودن عزت وآبرو پنداشته شده ،ودختر بودن مایه ننگ وخجالت ،در سر زمینکه مرد سالاری حاکم است ، در سر زمینکه تمام تصامیم توسط مرد ها گرفته میشود ، در سر زمینکه  زن ها در سرنوشت خود شان سهیم نیستند ، در سرزمینکه  تفنگ وسلاح به بازیچه تبدیل شده است و در سرزمینکه از در و دیوارش نا امیدی میبارد ومردم بجان هم دیگر میخیزند ؛ باید انتظار، این را هم داشت که بدنیا آوردن دختر جرم باشد .
اصلا فکرش را هم نمی کردم که پدر ،‌قاتل ماد ردخترش باشد . این عمل چه تاثیر روی بقه زنان دارد آیا آنها احساس حقارت نخواهد کردند ؟
 این عمل دد منشیانه را هیچ وجدان قبول نمیکند ،  مادر مهربانی  که 9 ما تمام  طفل خودرا در بطن خود ، باخود داشته است چطور میتواند که بعد از بدنیا آوردنش ، منجر به نابودی خود مادر شود؟
پس ، کجا شد اسلام ؟ کجا شد مسلمانی ؟ آیا واقعا این چهره واقعی مسلمان بودن ما است ؟ در حالیکه اسلام عزیز، حدود چهارسد سال قبل به این موضوع توجه کرده ، وبرای جلوگیری ازین قبیل عمل ها ، ناجی بشریت  پیامبر اسلام را فرستاد.
آیا این عمل ها نشان دهنده این نیست که هنوز تصمیم گرنده ها مرد ها هستند ؟ وقتی این خبر را شنیدم واقعا احساس کردم  که  در سرزمین زنده گی میکنم  که هنوز رتبه  و مقام درین سرزمین  به لحاظ جنسیت است ؛ نه به لحاظ اندیشه و فکر . باخود فکر کردم شکه شدم .
آیا واقعا مادر ، در همچو موارد مقصر است ؟
به نظر من در تعین جنسیت ، نه مادر و نه پدر مقصر است ؛چون از لحاظ علمی ثابت کرده اند که تنها سپرم ها در تعین جنسیت نقش دارند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سلام دوستان لطفادرباره وبلاک من نظر بدهید ویا به آدرس ذیل درتماس شوید www.hayat_rezayee22@yahoo.com